Istoric Festina

 

1. Descrierea brand-ului Festina

          Compania Festina a fost fondata pe 9 aprilie 1902, de catre Studli & Fils, in orasul La Chaux-de-Fonds din Elvetia, un important centru orologer din muntii elvetieni Jura. Motto-ul companiei a fost ’’Festina Lente’’(Grabeste-incet), iar cativa ani mai tarziu, mai exact in anul 1935 familia Studli vinde brand-ul Festina lui Charles Wilhelm si lui Willy Burkhard, care in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial isi stabilesc sediul la Barcelona, iar compania era condusa de Adolf Hoffman.

        Detinatorul marcii Lotus, cumpara in anul 1984 brand-ul Festina si formeaza grupul Festina Lotus S.A. In acest moment sediul companiei a fost stabilit in orasul Barcelona din Spania. Cele mai populare modele sunt asamblate in exclusivitate in compania Citizen, avand mecanisme japoneze, pe cand modelele de varf sunt produse in intregime in Barcelona si Toledo.

        Festina detine in prezent compania Candino, situata in orasul Bienne din Elvetia. Din grupul Festina Lotus S.A mai fac parte si urmatoarele brand-uri: Lotus, Lotus Style, Jaguar, Candino si Calypso. Pe durata evolutiei sale, Grupul Festina s-a concentrat mereu pe cercetarea ultimelor tehnologii si design-uri. Grupul Festina a fost intotdeauna un pionier in domeniul tehnologiei si al design-ului si a oferit ceasuri unice si de calitate superioara.

 

2. Istoria Festina



1902 ⇨ Anul in care a fost infiintat brand-ul Festina de catre familia Studli, in orasul La Chaux-de-Fonds din Elvetia, ceea ce avea sa devina unul din cele mai puternice brand-uri ale orologeriei;

 

1935 ⇨ Este anul in care familia Studli a vandut brand-ul Festina unor doi oameni de afaceri pe nume Charles Wilhelm si Willy Burkhard; acestia au stabilit sediul companiei in Barcelona;

 

1984 ⇨ Miguel Rodriguez, fondatorul brand-ului Lotus, cumpara marca Festina de la Charles Wilhelm si Willy Burkhard si impreuna cu Lotus infiinteaza grupul Festina Lotus S.A;

 

1993 ⇨ In acest an grupul Festina isi extinde activitatea deschizand o noua fabrica de productie in Franta;

 

1994 ⇨ Are loc deschiderea unei noi fabrici, situata in Italia;

 

1995 ⇨ Este anul in care Festina lanseaza ceasuri din titaniu, un material antialergic;

1996 ⇨ Brand-ul Festina incepe sa comercializeze ceasuri si in SUA, totodata deschizand si o noua fabrica in Elvetia. Tot in acest an lanseaza mecanismul Mecaquartz, combinatia ideala intre mecanismul mecanic si cel quartz;

1998 ⇨ In acest an Festina a fost fost cronometru oficial al Turului Frantei si a participat mult timp cu o echipa proprie in competitiile cicliste. Festina a mai sponsorizat echipe de hochei pe gheata sau maratoanele din Hamburg sau Berlin.

 

1999 ⇨  Festina scoate pe piata colectia de ceasuri de aur, Festina D’Oro, colectie ce se va bucura de un mare succes;

 

 2002 ⇨ Festina 100 de ani; prezentarea colectiei “Century Edition” inspirata de civilizatiile antice din Roma, Egipt si Grecia;

 

2008 ⇨ Este lansata colectia pentru femei, “Milano”, o colectie ce ne aduce mai aproape ca niciodata de adevarata frumusete feminina;

 

2009 ⇨ Este anul in care brand-ul lanseaza colectia “Ceramic”, ce utilizeaza materiale de cea mai inalta calitate;

 

2010 ⇨ Compania deschide o noua fabrica de productie in Mexic; totodata, Festina confirma sponsorizarea Turului Frantei pentru urmatorii 5 ani;

 

2011 ⇨ Cererea pentru ceasuri viu colorate a depasit asteptarile producatorului, motiv pentru care brand-ul Festina a creat o colectie pentru femei, la un pret accesibil, colectia “Dream”;

 

2013 ⇨ Ciclistul Richard Virenque apare in campania publicitara ca imagine a colectiei “Chrono Bike” 2013;

 

 
Panerai Radiomir 3 Days GMT Oro Rosso 47mm, Special Edition (PAM00598)4.jpg

3. Caracteristici:

 

  • Festina foloseste mecanisme automatice si quartz;

  • Geam din cristal mineral compus din dioxid de  siliciu. Este mai rezistent la zgarieturi decat plexiglas, care este un plastic ce poate fi folosit de asemenea ca ecran pentru ceasuri;

  • Carcase din otel inoxidabil (placat PVD la unele modele), titan sau ceramica;

  • Bratara din otel inoxidabil (Placat PVD la unele modele), titan sau ceramica;

  • Ceasurile din colectia Festina D’Oro sunt din aur de 18 carate;

  • Curea din piele, silicon, cauciuc sau plastic;

  • Unele modele prezinta bezel rotativ;

  • Rezistenta la apa 3, 5, 10 atmosfere;

  • Functii: data, ziua saptamanii, luna, calendar, cronograf, cronometru, alarma, numaratoare inversa, dual time, tahometru;

 

4. Colectii:

 

  • Dama:

             ⇨ Boyfriend

             ⇨ Ceramic

             ⇨ Classic

             ⇨ Dame

             ⇨ Dream

             ⇨ Golden Dream

             ⇨ Lady

             ⇨ Mademoiselle

             ⇨ Sport

             ⇨ Trend

 

 

  • Barbatesti:

            ⇨ Ceramic

            ⇨ Chrono Bike

            ⇨ Chronograph

            ⇨ Classic

            ⇨ Elegance

            ⇨ La Vuelta

            ⇨ Limited Edition

            ⇨ Sport

            ⇨ Trend  







⇨ Chrono Bike Collection 2014

 

                In fiecare an brand-ul Festina lanseaza o noua colectie cu ocazia Le Tour de France. Anul 2014 nu este o exceptie, iar ca urmare a evolutiei constante si a rezultatelor excelente ce au aparut in urma colaborarii dintre companie si lumea ciclismului, Festina a lansat noua colectie Chrono Bike ca un omagiu pentru acest important eveniment sportiv al Frantei, Le Tour de France.

               Inconfundabilele caracteristici ale colectiei Chrono Bike pot fi regasite in noile modele F16774 precum si F16775. Aceste modele de ceasuri au incorporat mecanismul quartz, cristal mineral antireflexie cu triplu strat precum si o carcasa din otel inoxidabil cu un diametru de 44mm.

               Piesele principale ale unei biciclete reale au inspirat multe aspecte ale acestor modele atunci cand au fost proiectate si au incorporate principiile fundamentale ce fac parte din ADN-ul invingatorilor: inovatie, spirit sportiv, energie, performanta, tehnologie si calitate.

 

 

                   

                     Festina a atins un succes remarcabil prin producerea de ceasuri de inalta calitate cu un design universal, ce trece dincolo de trend-urile din moda. Brand-ul are la baza o serie de principii impartasite de oricine, indiferent de nationalitate sau cultura, cum ar fi emotiile si valorile universale precum dragostea, libertatea, pasiunea si de ce nu, atractia.

                     Ceasurile Festina pot genera pasiune autentica prin intermediul unei game extinse de produse dedicate consumatorului in cautarea calitatii si modernismului. Sinonim cu eleganta si functionalitatea, stilul si spiritul sportiv, Festina este un ceas adresat celor carora le place confortul in aceeasi masura ca si aspectul.

 

Sus