Watch Shop

Seiko – o emblemă în istoria ceasurilor

Seiko reprezintă unul dintre producătorii de ceasuri de top la nivel mondial. Este un brand ce deține o măiestrie privind producția, de la cercetarea și dezvoltarea componentelor până la crearea și asamblarea lor. 

Compania a definit arta ceasornicăriei prin elemente de precizie, durabilitate, ușurință în utilizare și estetica surprinzătoare. Este printre singurii producători care și-au dezvoltat propriile sisteme și componente (carcase, sticla, elementele din oțel etc.).

În timp, compania a devenit cunoscută și datorită numeroaselor parteneriate cu actori și sportivi celebri (Arnold Schwarzenegger, Sigourney Weaver și Novak Djokovic). Seiko a fost frecvent cronometrul oficial al evenimentelor sportive de mare anvergură: Jocurile Olimpice, Turnee de Tenis sau FIFA.

Până a fi brandul de renume mondial de astăzi, Seiko s-a dezvoltat treptat, obținând anual realizări spectaculoase.

Istoria brandului Seiko – O perspectivă asupra anilor cheie

istoria brandului Seiko
Sursa: Unsplash.com

Povestea începe în 1881, când fondatorul Kintaro Hattori devenise ucenic la o vârstă fragedă la un magazin din zona natală. La 13 ani, acesta a avut o idee inovatoare în urma vizitării unui magazin de ceasuri. Și-a dat seama că poate să facă bani din vânzarea de ceasuri și din remedierea lor. 

Pentru a-și realiza visul, a început să lucreze într-un magazin de ceasuri. La 21 de ani, a reușit să deschidă în Tokyo, magazinul K. Hattori. În 1892, Kintaro Hattori a fondat fabrica Seikosha. Astfel, el marca începutul unei companii care urma să devină rapid un pilon important în arta ceasornicăriei. În japoneză, Seiko semnifică “succes”, “rafinat”, iar sha reprezintă “casă”.

Magazinul lui Kintaro Hattori a devenit tot mai popular, deschizând un alt magazin renumit în Tokyo – Turnul cu ceas Hattori

Primul ceas de buzunar –  Seikosha Timekeeper (1895)

De-a a lungul anilor 1890, succesul ceasurilor de perete Seikosha a crescut fantastic. Kintaro a căutat noi oportunități privind extinderea afacerii. În 1895, a creat ceasul de buzunar Timekeeper – un pas important pentru viitorul brandului Seiko.  

Numele ales a fost o mișcare inteligentă a lui Hattori, întrucât și-a dat seama că va spori oportunitățile de export. Compania a continuat să dezvolte ceasuri de buzunar, însă nu erau șanse mari de reușită. În 1910, s-au îmbunătățit procesele tehnologice, fapt ce a stimulat producția și profitul.

În aceeași perioadă, Seikosha a exportat ceasuri de perete în China, dezvoltând afacerea. După primul război mondial, cererea din China a crescut promițător, ajungând să concureze cu producătorii occidentali. Succesul din China i-a adus titlul de “Regele Japonez al Ceasurilor”.

Anticipând trecerea de la ceasuri de buzunar la ceasuri de mână, apare primul ceas de mână japonez – Laurel (1913).

Reconstruirea brandului și ceasul marca Seiko (1924)

Marele cutremur Kanto lovește Japonia, distrugând fabrica Seikosha. În ciuda dezastrului, Kintaro a reconstruit compania de la zero, reușind să exporte iar ceasuri de perete. În prezent, aceasta este sediul japonez Wako, filiala de retail a companiei Seiko – un reper iconic în Tokyo.

Seikosha introduce, în 1924, primul ceas de mână, marca Seiko. Atunci a fost momentul când s-a introdus pe piață numele de marcă. Acesta urma să devină sinonim cu precizie, acuratețe și inovație. Cu pași mici, dar siguri, Seiko a revenit la producția anterioară cutremurului.

Mai târziu, Japonia a intrat în al Doilea Război Mondial, având un impact asupra grupului Seiko. Dacă în 1936, Seiko producea peste 2 milioane de ceasuri, în 1945, producția scăzuse sub 20.000 de ceasuri.

La sfârșitul anilor 1950, compania comercializa ceasuri în SUA și în țări europene, devenind din ce în ce mai populare.

Ceasul emblematic Seiko Marvel (1956)

În 1956, brandul concepe primul ceas în care mișcarea a fost proiectată de la zero, nefiind influențată de tehnologiile ceasurilor elvețiene. Cunoscut ca un ceas de epocă, este apreciat pentru precizia și stabilitatea datorată sistemului de absorbție a șocurilor Diashock.

Ceasul s-a fabricat până în 1959, fiind apoi schimbat cu modelul Seiko Gyro Marvel. Acesta era dotat cu un mecanism automatic, ce prezenta o eficiență mult mai ridicată în funcționare.

Primul ceas Grand Seiko (1960)

A fost produs, în 1966, primul model de ceas Grand Seiko. Cei mai experimentați ceasornicari Seiko a avut responsabilitatea de a crea cel mai bun ceas al timpului. Reprezentând punctul culminant al excelenței Seiko în ceasornicăria mecanică, ceasul oferea mai multă precizie și durabilitate decât orice alt ceas. 

Deținea și un certificat de autenticitate, ce asigura standardul companiei. Ca design, ceasul prezenta un cadran minimalist, cu linii duble mici înlocuind cifrele. Elementele de design sunt și astăzi un reper important în realizarea ceasurilor Seiko.

Seiko Crown Chronograph (1964)

seiko ceas
Sursa: Unsplash.com

Reputația mărcii  s-a dezvoltat tot mai mult datorită realizării primului ceas japonez cu cronograf. Producția lui a pornit de la alegerea brandului ca cronometru oficial pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo din 1964. 

Compania a furnizat jocurilor peste 1200 de cronometre, aducând companiei o recunoaștere internațională uluitoare. Ceasul prezenta o carcasă de oțel inoxidabilă, fiind recunoscut pentru rezistența la apă și eficiența în funcționare.

La doar un an după lansarea primului ceas cu cronograf realizat în Japonia, brandul lansează primul ceas pentru scafandri (Seiko Diver’s 150M).

După Jocurile Olimpice, s-a realizat o promovare intensă pentru a avea un avantaj în fața mărcilor elvețiene pe piețele asiatice. Prețurile scăzute și stilurile diferite abordate au contribuit la extinderea brandului pe piață.

Deoarece scufundările deveneau din ce în ce mai populare, ceasul a beneficiat de versiuni îmbunătățite. În plus, standardele interne ale tehnologiei Seiko au fost utilizate în conceperea standardelor ISO actuale pentru ceasurile de scufundare.

Ceasul Quartz Astron (1969)

În 1969, compania a lansat primul ceas cu quartz, fiind un pas important pentru notorietatea mărcii și pentru întreaga industrie a orologeriei.

Popularitatea  acestor ceasuri quartz a contribuit la extinderea internațională a companiei. Aceasta a deschis filiale în SUA, Marea Britanie și Australia. Ceasurile se remarcau prin mecanismul inovator, rezistența la șocuri, estetica deosebită și accesibilitatea ca preț.

Firma a început să dezvolte, în 1977, ceasuri sub alte nume, cunoscute și apreciate și în prezent:

  • Lorus, care a început cu ceasuri pentru piața de export; 
  • Alba, care a inclus ceasurile digitale cu quartz pe piața din Japonia;
  • Pulsar, care a lansat ceasuri în SUA.

Tehnologia A.G.S. Kinetic (1988)

Fără să renunțe la inovațiile mecanice, brandul se focusa pe tehnologiile privind ceasurile quartz. În 1988, s-a introdus o nouă tehnologie, definind marca pentru generația modernă. Aceasta s-a  numit Seiko A.G.S (ulterior Kinetic) și reprezenta un sistem automat de generare.

Tehnologia concepută reprezenta asocierea ideală între mecanismele mecanice și cele quartz, în care energia necesară este generată de mobilitatea mâinilor. La începutul anilor 1990, au fost introduse:

  • seria Seiko Kinetic fără baterie;
  • Seiko MessageWatch;
  • Seiko Scubamaster.

Aceste inovații au fost momente importante privind dezvoltarea ceasurilor inteligente de astăzi.

Credor Spring Drive (2006)

Brandul  devenea tot mai cunoscut în anii 1990 întrucât era cronometrul oficial pentru multe evenimente de mare anvergură. Printre cele mai cunoscute sunt:

  • Cupa Mondială din 1990;
  • Jocurile Olimpice de vară din 1992;
  • Jocurile de iarnă din anii 1994 și 1998.

Totuși, compania a suferit pierderi din cauza recesiunii puternice din Japonia. Chiar și într-un context instabil, brandul a gândit o strategie de afaceri eficientă. Mai precis, viza promovarea noilor tehnologii și produse, diminuând totodată costurile.

La începutul anilor 2000, brandul a depus eforturi uriașe de restructurare. În 2003, reușise să obțină profit și să continue dezvoltarea ceasurilor cu noi inovații. În 2006, compania a lansat modelul Credor Spring Drive.

Acesta prezenta o tehnologie unică – generarea energiei ca orice ceas mecanic, dar în baza unui tranzistor specific ceasurilor exacte. Dezvoltarea ceasului a fost posibilă deoarece Seiko era printre puținii producători care stăpâneau tehnologiile ceasului electronic și ale celui mecanic.

Ceasul Astron GPS Solar (2012)

Cele mai noi inovații aduse de Seiko sunt modele GPS Solar, care au revoluționat era de cronometrare. Fiind primul ceas solar gestionat prin GPS, Astron se remarcă printr-o înaltă precizie a mecanismului. Acesta încorporează spiritul inovator al japonezilor și conceptul Seiko. Deoarece au o baterie reîncărcabilă cu lumină și funcții precise, ceasurile Astron reprezintă esența tehnologiei moderne a secolului XXI.

Seiko – Un brand japonez legendar 

Ceasul seiko
Sursa: Unsplash.com

Recunoscută pentru tradiția calității și designul inovator, compania este unul dintre inventatorii cei mai buni în tehnologia de vârf. Acesta rămâne în istorie cu realizări importante:

  • cel mai precis ceas mecanic;
  • primul ceas quartz;
  • primele cronografe automatice;
  • mecanismul inovator Spring Drive din perspectiva funcționalității.

De-a lungul anilor, brandul a lansat numeroase colecții emblematice. Acestea sunt apreciate pentru tehnologia de ultimă generație, estetica modernă și diversitatea stilurilor abordate.

Printre cele mai cunoscute colecții amintim: Seiko Classic, Prospex, Seiko 5, Seiko Solar, Seiko Kinetic, care se remarcă prin:

  • designul consacrat al brandului japonez;
  • o varietate de funcții suport  atât în gama de ceasuri bărbătești, cât și în cea de damă. 

Designul ceasurilor de damă este unul divers, fiind potrivit pentru ținute business, sport sau casual. Spre exemplu, modelele din colecțiile Seiko 5, Seiko Classic sau  Solar sunt printre cele mai deosebite piese glamour minimaliste. Ele conferă oricărei ținute bun gust și rafinament.

Ceasurile bărbătești prezintă un ecran rotund, cu un design versatil potrivit unui stil de viață activ. Astăzi, se găsesc linii Seiko de ceasuri casual, clasice sau sport, cu mecanism automatic sau quartz potrivite pentru orice gust sau stil de viață.  

Concluzii

Creat acum 140 de ani, Seiko este brandul care și-a construit reputația în baza inovațiilor privind tehnologia și designul ceasurilor. Acesta este o marcă de referință în domeniul orologeriei internaționale. Înzestrat cu spiritul inovator și curajul de a revoluționa, Seiko se dedică și astăzi perfecțiunii pe care fondatorul s-a străduit să o atingă.

Pe www.watchshop.ro regăsești numeroase colecții Seiko pentru femei și bărbați, la cele mai atractive prețuri și oferte. Descoperă colecțiile și alege modelul preferat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *