Istoric Swatch

1. Istoria brand-ului Swatch

Swatch-Logo.jpg     Compania Swatch a fost fondata in anul 1928 de catre Nicolas G. Hayek in orasul Biel din Elvetia. La sfarsitul anilor '70, industria elvetiana de ceasuri se gasea intr-o criza profunda generata de aparitia ceasului quartz.

     Intr-o perioada in care piata mondiala era in plina expansiune, iar exporturile elvetiene se reduceau dramatic, Nicolas G. Hayek a condus cu maiestrie compania astfel incat in anul 1979, o echipa o echipa de ingineri din cadrul ETA SA a avut ideea de a realiza cel mai subtire ceas din lume,  pe care l-au numit "Delirium Tremens". Acest ceas masura doar 1,98 mm grosime si avea doar 51 de componente, spre deosebire de 91, cate avea in medie un ceas quartz. Delirium Tremens era un ceas cu o acuratete buna, de inalta calitate si lansat la un pret extrem de accesibil. Ceasul a inregistrat un succes fenomenal, fiind considerat solutionarea crizei ce se instalase in orologeria elvetiana, odata cu revolutia ceasurilor quartz generata de Seiko in Japonia, in anii '70. Avand in vedere succesul obtinut datorita modelului "Delirium Tremens" si totodata greutatile intampinate in timpul crizei, grupurile ASSUAG si SSIH s-au unit si au format grupul Swatch, urmand sa lanseze o contraofensiva, avand ca varf de lance modelul Swatch.

     Succesul acestuia avea sa insemne transformarea ceasului de mana din obiect util, intr-un accesoriu fashion orientat in primul rand spre design, deschizand astfel noi directii de dezvoltare cum ar fi ceasurile bijuterie, ceasurile fantezie sau ceasurile opera de arta.

 

 

2. Istoria Swatch
112da1854763db5e8d127643c3a856b6_large.jpeg

 

1979 ⇨ In acest an ETA SA realizeaza cel mai subtire ceas din lume, denumindu-l "Delirium Tremens";

 

1982 ⇨ Grupurile elvetiene ASSUAG si SSIH se unesc si formeaza compania Swatch;

 

1983  Aparitia neasteptatata a primului ceas din plastic elevetian, modelul Swatch, care a fost mai mult decat o modalitate de a masura timpul;

 

1984  Dupa doar un an de la lansare, Swatch celebreaza primul milion de ceasuri vandute. Tot in acest an, compania colaboreaza cu design-eri precum Keith Haring;

 

1988  Odata cu implinirea a 5 ani de la lansare, se ajunge la 50 de milioane de ceasuri vandute, iar pana  in 1992 se ajunge la 200 de milioane de ceasuri vandute.

yls168g-a.jpg

 

1990 ⇨ Colectionarii de ceasuri devin din ce in ce mai seriosi si mai interesati si astfel in cadrul unei licitatii sunt vandute ceasuri in valoare de 17 000$.

 

1994 ⇨ Este anul in care a fost lansata colectia “Irony”. Ceasurile din aceasta colectie sunt atat pentru barbatii cat si pentru femeile ce acorda o atentie deosebita stilului elegant cat si casual. Ca si semnatura pentru aceasta colectie sunt modelele din otel inoxidabil cat si cele din aluminiu, avand un aspect convingator si modern;

 

1996  Nicolas Hayek poarta torta Olimpica pe strazile din Atlanta;

sfk199-a.jpg

 

1997 ⇨ Este lansata colectia “Skin”. Subtiri si usoare precum o pana, aceste ceasuri sunt esenta elegantei. Efectele vizuale armonioase si grosimea de doar 3.9 mm duc imediat la recunoasterea ceasurilor ce fac parte din aceasta colectie;

 

2001  In acest an sunt lansate colectiile “Square” si “Skin Chrono”;

 

2002 ⇨ Este anul in care Hayek anunta ca va inceta vanzarea de mecanisme ETA neasamblate pana in anul 2006;

 

2004 ⇨ Dupa o investivatie de 2 ani, autoritatile elvetiene ii solicita lui Hayek sa prelungeasca incetarea vanzarii de mecanisme pana in anul 2010;

 

2008 ⇨ Este lansat un model ce a fost inceput ca si schitare inca din anul 1783 special pentru Marie Antoinette;


2010 ⇨ Swatch continua sa lanseze pe piata ceasuri pe care isi pun amprenta design-eri noncomformisti precum Gary Card, Cassette Playa sau Manish Arora.

 

3. Caracteristici:


ceas_elvetian_46668700.jpg

 

 

  • Swatch foloseste mecanisme quartz si automatice;

 

  • Geam din cristal mineral compus din dioxid de  siliciu. Este mai rezistent la zgarieturi decat plexiglas, care este un plastic ce poate fi folosit de asemenea ca ecran pentru ceasuri;

 

  • Geam din plastic;

 

  • Carcase din otel inoxidabil (placat PVD la unele modele), aluminiu si plastic;

 

  • Bratara din otel inoxidabil (placat PVD la unele modele), aluminiu;

 

  • Curea din piele, textil, silicon, plastic;

 

  • Rezistenta la apa 3, 5, 10, 20 de atmosfere;

 

  • Capac spate transparent;

 

  • Functii: data, ziua saptamanii, luna, cronograf, cronometru, alarma, tahometru;

 

 

4. Colectii:Capture.jpg1.PNG

 

  •  Dama / Barbatesti:

 

       ⇨ Digital Swatch Touch

 

       ⇨ Irony

 

       ⇨ Maxi Swatch

 

       ⇨ Originals

 

       ⇨ Scuba Libre

 

       ⇨ Sistem51

 

       ⇨ Skin

 
Capture.jpgl.PNG

 

 

 

⇨ Sistem51

 

Capture.jpg

     

Putini sunt cei care ar fi crezut ca este posibil sa gasesti un ceas mecanic de calitate elvetiana la mai putin de 100 de euro, insa Swatch a surprins pe toata lumea cand a prezentat Sistem51, mecanismul cu numai 51 de componente cu cel mai mic pret din lume.

     Pornind de la aceeasi cifra magica 51, Swatch a lansat Sistem51 – un ceas mecanic cu 51 de piese, cu care grupul elvetian spera sa repete istoria si succesul de acum 30 de ani. Trebuie spus ca un mecanism de acest gen are de obicei 100 de componente sau mai mult, unele fiind atat de fine incat asamblarea lor trebuie facuta manual, cu costuri de productie foarte mari.

swatch-sistem51-watch-1.jpg     Datorita numarului redus de componente productia mecanismului Sistem51 este intreg automatizata, ajutand la fabricarea lui in masa si la scaderea costurilor de productie. Ceea ce este cu adevarat remarcabil este faptul ca aliajul ARCAP din cupru, nichel si zinc al carcasei este de asemenea antimagnetic, de aceea mecanismul nu necesita ajustare sau servisare periodica – dealtfel carcasa este etanseizata complet si nici macar nu poate fi deschisa.

     Swatch Sistem51 a reusit sa inlocuiasca rotorul – componenta esentiala a oricarui mecanism automatic – cu un disc transparent care se roteste in jurul unui surub central, iar in loc de regulator ajustarea se face cu ajutorul unui laser. Rezulta astfel mai putina uzura in timp si o rezerva de energie suficienta de 90 de ore.

     Primul model care beneficiaza de mecanismul Sistem51 este inspirat de revolutia copernicana, un punct de cotitura in istorie pe care Swatch spera sa il transforme intr-o adevarata revolutie si in industria orologera.

 

 


Swatch_Geneve_600.jpg

 

     Se spune despre Swatch ca este singura marca de ceasuri care da un nume si o poveste fiecarui model. Swatch lanseaza colectii noi in fiecare an, fiind mereu un produs la moda. Moda se refera la imagine. Produsele care transmit emotie se refera la mesaj, un mesaj puternic, distinct, autentic si incitant, care spune oamenilor cine esti si de ce faci ceea ce faci. Acestea sunt elementele care compun mesajul Swatch: inalta calitate, preturi moderate, provocator, la moda.

    Acest produs tanar si inovativ este un simbol al veseliei, bucuriei de a trai, un produs exclusiv fabricat in Elvetia.

 

Sus